BAHAN UNTUK GPM

CONTOH FAIL MEJA

CONTOH FAIL KUASA


(Paparan terbaik adalah dengan menggunakan google chrome)

SUDUT PSS

Sudut-sudut Cadangan untuk PSS:

1. SUDUT MENGENALI WARGA SEKOLAH

- Mewujudkan mengeratkan hubungan antara guru dengan guru dan murid dan guru.
- Memberi peluang kepada murid untuk mengenali semua warga sekolah dengan jelas.
- Menanam sikap hormat dan sayang murid kepada warga sekolah.
- Memenuhi konsep " Sekolahku Rumahku ".
- Menarik minat murid ke perpustakaan.


2. SUDUT MURID CEMERLANG KOKURIKULUM

- Merangsang murid untuk memajukan segala potensi dan bakat pada diri mereka.
- Menghargai kejayaan murid dalam bidang ko-kurikulum.
- Menjadi perangsang kepada murid lain untuk mencontohi kejayaan murid yang berjaya.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




3. LAMAN GEMILANG (MURID BERJAYA UPSR)

- Menghargai kejayaan murid dalam bidang ko-kurikulum.
- Memberi perangsang kepada murid lain untuk berjaya dalam UPSR.
- Menjadikan murid berjaya sebagai idola dan sumber inspirasi murid lain.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




4. ALBUM PUSAT SUMBER

- Merekod segala aktiviri Pusat Sumber Sekolah dalam bentuk gambar.
- Mencatat segala kenangan yang melibatkan Pusat Sumber.
- Menampilkan gambar-gambar sudut yang terdapat di dalam Pusat Sumber.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




5. SUDUT PAMERAN BUKU SKRAP

- Menghargai segala penglibatan murid dalam pertandingan.
- Menghargai kesungguhan murid dalam melaksanakan segala pertandingan.
- Menampilkan buku skrap contoh kepada khalayak sekolah,.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




6. SUDUT PAMERAN BUKU BARU

- Menarik minat murid untuk membaca.
- Memaklumkan kehadiran buku baru di dalam perpustakaan.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




7. SUDUT KUIZ BESTARI

- Menarik minat murid untuk menyertai pertandingan.
- Meletak segala maklumat tentang pertandingan.
- Memudahkan murid mencari soalan dan jawapan pertandingan.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




8. SUDUT SEJARAH SEKOLAH

- Menanam semangat sayangkan sekolah pada diri guru dan murid.
- Memaklumkan sejarah sekolah kepada semua guru dan murid.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




9. LAMAN CAKNA PANTUN

- Menambah pengetahuan murid tentang pantun.
- Mengekalkan budaya melayu.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




10. SUDUT DETIK-DETIK BERSEJARAH

- Merakam detik-detik bersejarah yang berlaku di sekolah.
- Menghargai kejayaan sekolah.
- Menarik minat murid ke perpustakaan.




11. LAMAN KOLEKSI MAYA

- Laman ini mengandungi 3 segmen iaitu :
  • Sudut Mata Wang Sedunia
  • Sudut Koleksi Setem Sedunia.
  • Sudut Koleksi Kad Telefon dan Kad Pintar Sedunia.
  • - Memperkenalkan budaya dunia kepada murid.
  • - Memperkenalkan maklumat tentang dunia kepada murid.
  • - Menanam minat murid terhadap sesuatu hobi yang berfaedah.
  • - Menarik minat murid ke perpustakaan.




12. SUDUT PAMERAN BERMUSIM



- Menghargai bakat yang ada pada murid.


- Menampilkan karya murid kepada khalayak sekolah.


- Menampilkan rasa keyakinan diri pada murid.


- Menarik minat murid ke perpustakaan.





13. SUDUT HASIL KERJA MURID




- Menghargai segala hasil kerja murid.


- Menyimpan bahan bercerita dan pupet untuk kemudahan murid.


- Menarik minat murid ke perpustakaan.





14. SUDUT PERMAINAN




- Memperkenalkan permainan yang menguji kepintaran murid.


- Mengekalkan permainan tradisional


- Menarik minat murid ke perpustakaan.





15. SUDUT POHON ILMU




- Mengantung bahan-bahan pembelajaran sebagai rujukan murid.


- Mengantung bahan-bahan hasil seni murid.


- Menghargai hasil kerja murid yang berkualiti.


- Menarik minat murid ke perpustakaan.





16. SUDUT BERCERITA




- Sebagai tempat murid bercerita dan menampikan keyakinan diri yang teguh.


- Sebagai tempat proses pembelajaran dan pengajaran di luar bilik darjah.


- Menarik minat murid ke perpustakaan.








17. SUDUT MAYA PUPET




- Sebagai tempat murid membuat persembahan pupet dan menampikan keyakinan diri yang teguh.


- Sebagai tempat proses pembelajaran dan pengajaran di luar bilik darjah.


- Menarik minat murid ke perpustakaan.








18. SUDUT WARISAN BUDAYA




- Untuk mengekalkan warisan budaya yang hampir hilang.


- Sebagai tempat murid belajar tentang kebudayaan bangsa Malaysia.


- Menarik minat murid ke perpustakaan.





19. SUDUT CINTAI KEINDAHAN DAN KEBUDAYAAN NEGARA




- Memperkenalkan kepada murid negeri dan tempat menarik yang terdapat di dalam negara.


- Menanam sikap menyintai negara sendiri.


- Memperkenalkan destinasi pelancongan yang terdapat di negara kita.


- Menarik minat murid ke perpustakaan.





20. LAMAN BUSANA




- Memperkenalkan kepada murid tentang jenis-jenis pakaian yang terdapat di negara kita.


- Menanam sikap sayangi sesama kaum pada diri murid.


- Menarik minat murid ke perpustakaan.





21. SUDUT PAMERAN BARANG ANTIK

- Mengekalkan barang antik yang hampir hilang di dalam pengunaan masyarakat pada zaman sekarang.

- Menambah ilmu pada diri murid tentang barang-barang antik yang pernah wujud.

- Memberi peluang kepada murid untuk membezakan teknologi lama dan teknologi sekarang.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




22. SUDUT SELF ACCESS LEARNING

- Memberi peluang kepada murid untuk belajar sendiri.

- Memberi peluang kepada murid untuk mencari ketenangan.

- Menarik minat murid untuk ke perpustakaan.




23. SUDUT SEJENAK MEMBACA

- Memberi peluang kepada murid untuk membaca di mana-mana sudut di dalam perpustakaan.

- Memperkenalkan konsep "Ilmu Ada Di Mana-Mana".

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




24. SUDUT AKHBAR

- Untuk memberi peluang kepada guru dan murid mengetahui berita-berita semasa.

- Mewujudkan budaya membaca yang kuat pada diri guru dan murid.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




25. SUDUT RUJUKAN

- Sudut Guru

> Memudahkan guru mencari bahan rujukan. Menarik minat guru ke perpustakaan.


- Sudut Murid

> Memudahkan murid mencari bahan rujukan. Menarik minat murid ke perpustakaan.




26. SUDUT KAKTUS

- Mewujudkan pembelajaran melalui konsep"BENDA HIDUP".

- Memperkenalkan budaya ilmu bukan sahaja ada di dalam buku.

- Menanam sikap gemar pada hobi yang berfaedah.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




27. SUDUT MAJALAH

- Untuk mewujudkan budaya membaca pada diri murid.

- Mempelbagaikan bahan bacaan di dalam perpustakaan.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




28. SUDUT HIDUPAN AIR

- Memperkenalkan benda hidup kepada murid.

- Memberi ketenangan kepada pengunjung perpustakaan.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




29. SUDUT KOLEKSI RANTAI KUNCI

- Menambahkan ilmu kepada murid melalui benda selain buku.

- Menggalakan murid mempunyai hobi yang berfaedah.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




30. SUDUT PROGRAM NILAM

- Memudahkan segala urusan yang melibatkan Program NILAM.

- Melicinkan guru membuat analisis .

- Memudahkan murid menyelesaikan segala masalah berkaitan Program Nilam.




31. SUDUT ANGKASA LEPAS

- Mewujudkan kaedah pembelajaran yang mampu menarik minat murid.

- Mewujudkan lokasi pembelajaran secara pelan dan susun atur yang betul.

- Menambat perhatian dan pemerhatian murid secara menyeluruh. Menarik minat murid ke perpustakaan.




32. SUDUT JALAN RAYA

- Mewujudkan suasana di jalan raya secara harmoni

- Mendisplin murid tentang undang-undang di jalan raya.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




33. SUDUT TOKOH PEMIKIR ISLAM

- Memberi kesedaran kepada murid tentang kebijaksanaan tokoh-tokoh pemikir Islam.

- Menjadikan orang yang warak dan bestari sebagai idola mereka.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




34. SUDUT INFO AKURIUM

- Memberi peluang murid untuk mencari minat atau hobi yang berfaedah.

- Menambah pengetahuan murid tentang hal yang berkaitan dengan akurium

- Menarik minat murid ke perpustakaan.




35. SUDUT NOSTALGIA GURU

- Memberi peluang kepada guru untuk mengabadikan kenangan silam mereka.

- Memberi peluang kepada murid untuk melihat wajah guru mereka.

- Menjadikan kejayaan guru sebagai idola dan inspirasi kepada murid.

- Menarik minat murid ke perpustakaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


PENAFIAN

Admin Blog ini tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang dicapai daripada blog ini.
Hakmilik © 2012